torsdag, maj 7

Hemmagjord choklad

Ingen O'boy så långt ögat kan nå (förutom påsen som min kära SAMBO har köpt.) Därför kommer här ett litet recept så DU slipper ha O'boy hemma.

1 vaniljstång
1/2 dl + 1 dl råsocker
1/2 tsk kardemummakärnor
1/2 tsk chiliflakes
1 1/2 dl kakao
Mixa (eller mortla) den finhackade vaniljstången med resten av kryddorna och 1/2 dl råsocker. Blanda med kakaon och det sista sockret. Jag slurpade i mig detta i julas och det var väldigt väldigt gott, speciellt med en klick grädde.

5 kommentarer:

  1. Jag gissar att det ska vara dl kakao? (Men vill vara på den säkra sidan...) Låter mycket gott!

    SvaraRadera
  2. Nu har jag rättat mig själv! Det är klart det ska vara dl.

    SvaraRadera
  3. Vilket spännande recept, låter supergott!

    SvaraRadera
  4. vad god den var:):):)

    SvaraRadera