fredag, maj 1

Sköna maj välkommen!

Ja nu ÄR det faktiskt vår och med den grilltider. Mina planer för dagen är at åka ut till Enstaberga och fira min kära far som har fyllt år. Grattis grattis far. Så var det det där med present...jag satsar på mat och anordnar grillkäk. Har införskaffat lamm hos slaktarn som jag nu ska marinera. Men innan jag drar iväg ska jag stega i ett 1 maj-tåg. Vi klagar så mycket på sittande regering och politik i största allmänhet, men när vi har vår dag, arbetarnas dag....nada.

Upp till kamp! Om ni inte gör något annat, så visa ert missnöje, visa att nej jag tycker inte att det är okey att freddan och gänget gjorde det svårare för de arbetslösa...PRECIIIIIIS innan världen går in i en ekonomisk kris. Det är många som inte väljer att vara arbetslösa. Hmm ja nu tappade ja ju mattråden lite här men...Jag tycker bara att det är viktigt att markera att många i Sverige är missnöjda. Ha en bra första maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar