måndag, december 7

That´s amore.....lalalala


Ja jag hade ingen pizza men det blev ändå en pizzasallad, som är så billigt och bra så. Bara en massa kål och dressing. Här kommer det utmärkta tillfället och skänka mig ett bra recept på pizzasalladsdressing phu! långt konstigt ord. Den jag gjorde dög...men jag vet att det kan bli bättre. Har du ett?
Sedan läste jag ett tips om att dunka sönder kålen med en mortel så det blir så där mjuk och lätttuggad som vi vill ha den. Plus....du kan se det som vardagsmotion att puckla på kålen.

3 kommentarer:

  1. Hej! Haha för det första tycker jag att lussebaket blev bra, jämför man med min ansträngning igår ser era lussebullar ut att komma från bageriet! För det andra tror jag att pizzasallad ska ligga och dra i dressingen ett par dagar innan den äts. Jag är helt övertygad om att det är hemligheten bakom en god pizzasallad!:)

    SvaraRadera
  2. I brist på facebook får vi föra konversationen över blogg!:) Jag åker hem i slutet av nästa vecka och stannar ganska länge tror jag, vi har vår första föreläsning den 9e januari tror jag! Jag tycker verkligen vi ska träffas, ska bli kul o höra om ditt nya liv i Götet! Juldagen är verkligen ett alternativ, Jossan Maggan och Louise är ju hemma också så en brakfest kanske? Vi får höras när det närmar sig helt enkelt! Kram!

    SvaraRadera
  3. ha i morot, rödlök och röd paprika i salladen. Som dressing brukar jag ha en del vitvinsvinäger, tre delar olja och lite vatten.. och som sagt. antingen mortla salladen lite eller låta den dra en dag ;)

    SvaraRadera