lördag, september 25

Powerbars!

Kan inte rikitgt följa ursprungskedjan för detta recept men JAG fick det av en kär klasskamrat (tack tack!) och jag vet att flera vill ha det och somliga (hrmm) har tappat bort det. Och några nya, helt ovetande individer kanske vill bli exponerade för det.

1 dl kokos
1 dl solrosfrö
1 dl pumpafrö
2 dl musli/havregryn
2 st äggvitor
2 dl russin/torkade aprikoser

+ kanel/kardemmumma

Mixa med stav, i mixer el dyl. Tryck ut 20 x 20 cm på bakplåtspapper. Grädda ca 15 min, tills de fått lite färg, i 175 grader. Ta ut, insup aromen och skär i bitar och bryt typ.

Jag brukar variera receptet lite, gillar inte russin så jag kör på aprikoser och kardemumma...kombon är kanon! Har även slängt i sesamfrö och hirsflingor nån gång.

Power power blir det av detta sörru! Perfekt att ta med till den där långa föreläsningen, tågresan lr till efter träningspasset.

4 kommentarer:

  1. Ska testa så fort som möjligt! :)

    SvaraRadera
  2. Klasskompisen kan meddelan att receptet har sitt ursprung hos blossom :) hon kan sin power hon!

    SvaraRadera
  3. Bra där Elin....lite mer kunskap åt folket. Tack till Blossom då =)

    SvaraRadera
  4. Jag hörde till skaran som tappat bort det! Stort tack Kim! och imponerad av din sida:)

    SvaraRadera