måndag, juli 26

Tea glorious tea...


Jag erkänner, för tillfället är jag smått besatt av teer. Det finns så många smaker och färger och sorter, plus att det är nyttigt och socialt att dricka och väldans mysigt. Min favorit just nu är rooibos teerna från Friggs, speciellt Sweet Appelpie. Smakar och luktar fantastiskt och är ekologiskt med bara naturliga ingredienser.

What can I say -jag är redan halvägs genom min förpackning och jag köpte den i helgen. OCH det är sommar och way too hot för te. Det finns ett flertal smaker och nästa jag köper blir nog blåbär. Teet köpte jag på ett Ica i Linköping men det lär finnas på övriga Ica också.

När jag var i Linköping så stötte jag även på hallonte (av hallonblad) som var riktigt gott och som sagt, doften när man gör det är underbar. Tydligen så finns det rekommendationer för gravida när det gäller hallonte: Drick det inte i tidigt skede av en graviditet typ, vågar inte uttala mig om varför.

1 kommentar: