torsdag, februari 3

Test: Fiberhusk

Ja vad är detta? Psylliumfrön malda till ett fint pulver som kan användas för att baka glutenfria bröd och mest intressant för mig pizza utan holhydrater som jag läste i ett recept. En sanning med modifikation eftersom Psyllium är kostfiber som är kolhydrater, men men. För oss stackare med lite känsliga magar (IBS eller vad det nu kan tänkas vara) som inte alltid klarar av en stor mängd kolhydrater som i en pizza, tänkte jag att detta kunde vara ett alternativ. Husken får svälla med vatten och så blandades ett ägg i och kryddor om man vill det. För recept för ni söka på Tasteline. Sammanfattningsvis: En pizza gjordes och åts upp, hade läst mig till att botten skulle bli frasig men det var ytterst lite, kan dock beror på min ovana att handskas med produkten =). Jag blev inte alls så där proppmätt som man blir efter pizza. När man åt "degen" så försvann den lite men smakade helt ok. Jag måste testa detta igen för att veta vad jag tycker, men stillsamt positiv är jag och gött för er glutenallergiker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar