torsdag, februari 3

Test: Matlagningskräm

När jag var på Hemköp och shoppade loss spontanköpte jag denna produkt. Dinkelkräm (ursäkta den oskarpa bilden) heter den och ska vara ett substitut för grädde. Ärligt talat kan jag inte säga att produkten gjorde något större intryck på min gom vid förtäring, så varken varken bu eller bä.

Maträtten som skulle tillagas var en kycklinggryta med torkade aprikoser som vi hade provat i skolan vid en smaklaboration och jag minns den som fantastisk god. Då användes matlagningsgrädde men nu alltså denna kräm. Matupplevelsen som jag förväntade mig uteblev, krämen lyckades inte runda av och binda ihop smakerna som grädde gör utan rätten blev lite mer taggig, men fortfarande god. Inga utstickande bismaker kändes. Prova om du är nyfiken, den är helt ok. Fick dock för mig att den skulle vara mer proteinrik eftersom den innehöll dinkel men det värdet var sämre än hos grädde, med två gram om jag inte minns fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar